Jedną z najważniejszych funkcji systemu Atom ERP jest kompleksowa obsługa procesów finansowych w firmie. Oprogramowanie wspiera między innymi działania windykacyjne, informując o klientach zalegających z płatnościami i wskazując zaległe faktury. Za pomocą Atom ERP można również przesyłać informacje na temat nieuregulowanych faktur, bezpośrednio do kontrahentów.
Jedną z najważniejszych funkcji systemu Atom ERP jest kompleksowa obsługa procesów finansowych w firmie. Oprogramowanie wspiera między innymi działania windykacyjne, informując o klientach zalegających z płatnościami i wskazując zaległe faktury. Za pomocą Atom ERP można również przesyłać informacje na temat nieuregulowanych faktur, bezpośrednio do kontrahentów.
Jedną z najważniejszych funkcji systemu Atom ERP jest kompleksowa obsługa procesów finansowych w firmie. Oprogramowanie wspiera między innymi działania windykacyjne, informując o klientach zalegających z płatnościami i wskazując zaległe faktury. Za pomocą Atom ERP można również przesyłać informacje na temat nieuregulowanych faktur, bezpośrednio do kontrahentów.
Atom ERP przechowuje pełen rejestr faktur przychodowych i kosztowych firmy. Na tej podstawie tworzony jest cashflow, czyli bilans planowanych wpływów i wypływów. Dokumenty są dokładnie posegregowane i możliwe jest ich filtrowanie, za pomocą wielu kryteriów (między innymi na podstawie terminu płatności). W systemie widoczni są kontrahenci, którzy zalegają z płatnością. Na tej samej zasadzie można również wyszukiwać nieopłacone przez firmę faktury kosztowe.
Możliwa jest wysyłka (bezpośrednio z systemu) wiadomości e-mail lub SMS do kontrahentów, którzy spóźniają się z płatnością. Można w tym celu wykorzystać dostępne w Atom ERP szablony tekstów, takie jak przypomnienia o fakturze lub przedsądowe wezwania do zapłaty. W przypadku, gdy klient ma do uregulowania kilka faktur, można przesłać zestawienie wszystkich dokumentów w jednej wiadomości.
W Atom ERP dostępna jest funkcja automatycznego wystawiania stosownych dokumentów z wezwaniem uiszczenia płatności. W celu ich generowania, system wykorzystuje informacje zawarte w poszczególnych fakturach, a poza wysyłką przez pocztę elektroniczną, można za jego pomocą zlecić dostarczenie dokumentów do klienta listem poleconym.